Wisingsö Hotell & Konferens - Visingsö, Vättern, Gränna, Jönköping

BOKNINGAR

1Jag har inte fått min bokningsbekräftelse ännu. Vad ska jag göra?
Om du bokar via telefon eller mail direkt via hotellet , skickas bekräftelse ut via e-post efter genomförd bokning. Om du bokar via vår onlinebokning, skickas bekräftelse ut via e-post direkt efter genomförd bokning
2Vilka avbokningsregler gäller?
Vid avbeställning senare än 48 timmar före ankomstdatum debiteras 100 % av värdet. Därefter är avbokningen kostnadsfri mot uppvisande av läkarintyg. Om du bokat din hotellövernattning via en tredjepart måste du vända dig direkt till den aktören för att få information om vilka regler som gäller din bokning.
3Jag ska delta på en kurs/konferens och har fått bokningskod men jag lyckas inte boka på er hemsida. Vad gör jag för fel?
Har du fått en bokningskod från hotellet kan du tyvärr inte använda den för att boka på vår sajt. Du behöver kontakta hotellet och boka rummet direkt via receptionen.
4Kan jag betala via faktura?
Vi har en minimigräns på 5000 SEK för fakturering. Undantag kan förekomma för specifika företagsavtal. Avgifter kan tillkomma. Det är ej möjligt att betala via faktura som privatperson.

BETALNINGAR

1När skall jag betala min bokning?
Vi tar betalt vid incheckning. Ingenting behöver betalas innan ankomst.
2Kan jag betala med kontanter?
Vi gick under första kvartalet år 2019 över till att vara kontantfria. För alla våra fantastiska medarbetare på vårt hotell innebär det en säkrare arbetsplats då det minskar risken för rån och motverkar kriminell verksamhet. En snabb och smidig kortbetalning ger dessutom våra medarbetare mer tid över till att ta hand om våra gäster. För gäster och besökare innebär det en trygghet genom en snabb och säker betalning. Vi tar emot alla vanliga betal- och kreditkort. Kontakta oss om du har fler frågor.

IN- & UTCHECKNING

1Jag skall bo på Vandrarhemmet. Vart checkar jag in?
Incheckning för Vandrarhemmet sker i receptionen på hotellet.
2Vilka in- och utcheckningstider gäller?
Incheckning: Hotell från kl 15.00. Vandrarhem från kl 16.00 Utcheckning: Privat: Senast tid för utcheckning är kl 11.00 Grupper & Konferenser: Senast tid för utcheckning är kl 09.00
3Hur sent kan man checka in? Behöver jag meddela om jag kommer sent?
Vid ankomst efter receptionens öppettider, vänligen kontakta receptionen 0390-56600, så kan ni hämta ut er nyckel i ett nyckelskåp vid receptionens entré.

FÄRJA

1Kan man ta med bilen på färjan?
Ja, det finns möjlighet att ta med bilen på färjan. Vi ligger 3 km från hamnen, så merparten av våra gäster kommer med bil.
2Behöver man boka färjan?
Ja. Platsbokning av fordon gör du hos hamnkontoret i Gränna på telefon 036-10 37 70. OBS! Platsbokat fordon ska vara vid färjan minst 5 minuter före avgång, annars kan platsen gå förlorad.

BARN & FAMILJ

1Vad kostar det för barn att övernatta?
För barn mellan 3-12 år, kostar det 50% av vuxenpriset. 0-2 år betalar ingenting.
2Vilka sängtyper är tillgängliga för barn på hotellrummet?
Spjälsäng är en liten extrasäng som placeras på hotellrummet. Egen säng betyder att barnet får en egen sängplats. Vid bokning av 1 vuxen med 1 barn i egen säng innebär det att ni båda har varsin del i dubbelsäng. Bokar man för 2 vuxna & 1 barn i egen säng innebär det en extrasäng eller annan typ av egen separat säng.
3Är det åldersgräns för att få bo på hotellet eller vandrarhemmet?
Ja. Minderårig (barn under 18 år) får inte checka in och/eller övernatta ensam utan föräldrar/målsman/annan myndig.

CYKLAR

1Kan man hyra cyklar hos er?
Ja, vi hyr ut cyklar till våra gäster på både hotellet & vandrarhemmet.
2Har ni barncyklar?
Nej, vi har inga barncyklar. Vi har endast damcyklar i 28 tum. Vi rekommenderar Leklandet för övriga cyklar.
3Ingår det cykelhjälmar?
Nej, vi har inga cykelhjälmar. Medtag er egen hjälm.
4Kan man hyra en cykel ett par timmar?
Vi hyr endast ut per dag. Per dag gäller från receptionens öppning till 23:59.
5Jag har bokat ett Cykelpaket. När kan jag hämta & lämna min cykel?
Vid bokning av Cykelpaket har ni tillgång till cykeln hela ankomstdagen till hela avresedagen. Cykeln finns tillgänglig vid receptionens öppning & skall lämnas tillbaka senast 23:59 på avresedagen.

HUSDJUR

1Är husdjur tillåtna hos er?
Nej, vi har ingen möjlighet att ta med husdjur. Gäller både på hotellet & Vandrarhemmet.

MAT & DRYCK

1Jag har matallergi, vad erbjuder hotellet för alternativ?
Vi gör vårt bästa för att tillgodose alla våra gästers behov och önskade dieter. Men, det är viktigt att kontakta oss på förhand för att säkra att de har möjlighet att tillgodose alla önskemål relaterat till specifik matallergi eller kost.
2När serverar ni frukost?
Vi serverar frukost i Restaurang Framnäs mellan 08:00 & 10:00.
3Kan jag äta frukost hos er fast jag inte bor hos er?
Ja, det är klart ni kan äta frukost hos oss utan att bo hos oss. Kostnaden är 90 kr/person. Barn 3-12 år 45 kr/person.

PARKERING

1Har ni parkering? Hur bokar jag parkering?
Vi har tre kostnadsfria parkeringar på Hotellet & två kostnadsfria parkeringar på Vandrarhemmet. Ingen förbokning behövs eller kan göras.

BOENDE

1Har ni air condition på rummen?
Nej, tyvärr har vi inte AC på rummen.
2Hur ofta städar ni hotellrummen?
Vi har av miljömässiga endast slutstädning när ni bor hos. Vi minskar vår miljöpåverkan genom att mindre vattenanvändning, lägre användning av rengöringsmedel & minskad tvättmängd.

TILLGÄNGLIGHET

1Hur bokar jag ett rum som är vänligt för funktionsnedsättning?
För att boka ett tillgänglighetsvänligt rum kontaktar du receptionen. Hotellet har begränsat med rum som är tillgänglighetsvänliga.
2Vilken typ av anpassning har ni på rummen?
Vi har specifika rum anpassade för personer med rörelsevariationer och nedsatt rörlighet. Kontakta receptionen vid bokning för att försäkra dig om vilken anpassning som vi har att erbjuda.
3Vad gäller om jag har ledarhund eller ledsagare?
Du är varmt välkommen till oss! För ledarhund eller medföljande ledsagare i samma rum tas det inte ut något tillägg mot uppvisande av intyg.
4Har ni WiFi?
Det finns kostnadsfritt WiFi både på Hotellet & Vandrarhemmet.
5Ligger alla rummen på marknivå?
Nej, på Hotellet har vi även rum på övervåningen i våra byggnader. Kontakta reception om det behövs rum på första våningen. På Vandrarhemmet har alla rummen en liten trappa upp från marknivå.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.